[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Fórum » Test category » Metin2 Új cuccok 2010-2011 » Kliens Szerkesztés/készités (Kliens Szerkesztés/készités)
Kliens Szerkesztés/készités
BajnokManDátum: Hétfő, 2012-05-14, 2.47.37 | Üzenet # 1
Admin
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 318
Hírnév: 6
Helyzet: Offline
Üdvözlök minden lelkes Kliens Készítőt.

a kliensünkben találunk sok mindent.:

### persze attol függ melyik klienst nézzük

általában :
-BGM
-lib
-mark
-miles
-pack
-(vagy még egyébb dolgok.)
-sok dll
-általábban 1 db metin2.bin-fájl
-egy config.exe(ha ez nincs nem nagybaj,csak akkor mindig fapadosan kell beállítani).
-és még tényleg pár fontos fájl.

###BGM

Az ebben található Mp3 formátumú fájlokat a játékban is tudjátok halgatni
szóval ha ebbe beraktok egy számot ami Mp3 formátumú azt a játékban kitudjátok választani
és tudjátok halgatni.
-(ezeket általábban nem szokták alakítgatni.)

###LIB,MARK,MILES

ezeket se szokták nagyon piszkálni.. de ha akarjátok hajrá xD

###PACK

na.. ez a játék megtestesítője.(nem a lelke)
ebben találtok sok-sok eix,epk fájlt(max ha olyan klienst szedtál le ahol más a neve pl: mos,som)
az epk fájlok szoktak általábban a nagyobbak lenni kivéve 1-2-nél pl a Psyco itt az eix szokott a nagyobb lenni
az epk és eix fájlok egyaránt kellenek!!!

###nos szedjük le az FR csomagolót.

### azért még azt ide írnám hogy melyik fájlokat nem szoktuk alakítgatni:

-index
-Indoor és egyébb verziói
-outdorr és egyébb variációi
-(patcher fájlokat se)
-Textureset
-Sound1-2
- a többi fájlra kitérek egyesével.

#######

Ez fog nekünk kelleni, hogy kicsomagoljuk az epk,eix fájlokat.(mostantól igy fogom jelezni az epk,eix fájlokat: e**)
Mivel sokan nem vagytok tisztában a használatával(ez a kezdőknek szól)
a mappában van egy: m2.exe,NPC_ex.xml,NPC_pack.xml vagy mik..
az NPC_ex el kicsomagolod a másikkal be.
van egy Source mappa, ide helyezi a kicsomagolt fájlokat
a kicsomagolandó fájlokat NPC.e** kell át írni...(vagyis NPC.epk,NPC.eix)//mellékesen nem én találtam ezt ki=) más érdeme=)
EZT JEGYEZÉTEK MEG: SOSE KEVERJÜK ÖSSZE AZ EPK,EIX FÁJLOKAT!!!
nos akkor nyissuk meg a kliensünk mappájában lévő pack mappát:
látunk sok-sok fájlt:
##kezdjük az elsővel

###BGM.e**###

másoljuk be a két e** fájlt a c:\FR\
nevezzük át mind kettőt NPC-re,
társítsuk az NPC_ex.xml fájlt a m2.exéhez,
és indítsuk el a NPC_ex.xml fájlt
ki ad egy dosos ablakot és ha a végén látni fogsz mikor kicsomagolta egy xml erro blablabla
szöveget
mennyünk a surce mappába
ott látunk egy bgm mappát
nyissuk meg
és ebben látunk pár mp3 formátumú zenét
ezek a karakter választásnál,a loginnál és a kezdő zenét jelentik.
a fájl neveket ne modosítsuk.. csak írjuk felül öket (amire ki akarjuk azokkal írassátok fölül a régieket.)
és már is csomagolhatjuk vissza
most az NPC_pack.xml fájlt társítsuk a m2.exéhez
most indítsuk el a NPC_pack.xml-t
most ha minden igaz ugyan olyan üzenetes dos ablakot kell beadnia mint amivel kicsomagoltuk.
(ez a csomagolo NPC.e** ba csomagolja be a fájlokat:ebben az esetben vissza írjuk eredeti nevükre:BGM.e**)
vissza helyezük a pack mappánkba és letudjuk ellenörizni, hogy a login ablaknál
valóban-e azt a zenét játsza amit beraktunk.

###Effect.e**###

nos nem írom le még egyszer
csomagoljuk ki az effect.e** fájlokat
lépjünk be a c:\fr\source\ymir work\effect mappába
itt látunk több almappát
ehez általábban ha csinosítgatni szeretnénk a szerverünkket(csillogás stb.)
akkor amit letöltöttünk általábban adnak utmutatót hogy hova kell betenni és mitkell vele csinálni.

## lehet töbször elő fog fordulni hogy uj fájlokat raktok be és nem írtok semmit se fölül
## ilyenkor manuálisan kell beírni a NPC_pack.xml fájlba hogy azt is csomagolja be.(jegyzettömbbel megnyitod.)

ha meg vagyunk ezzel is csomagoljuk vissza és tegyük vissza a kliensünkbe.

###ETC.e**###

Csomagoljuk ki és lépjünk be a C:\fr\source\ymir Work mappába
environment: ebben az égen látható dolgok vannak(felhők, hold stb.)
special: ebben a speciállis dolgok:víz,láva,hópehely.
!ui:##ez sok fontosat tartalmaz: ebben a kliens bizonyos játék felületét adják.
ebben lehet modósítani amit akarsz,de NEM ÉSZ NÉLKÜL!!
ebben van az élet szint jelsző a skill tálca a kis mapp és még sorolhatnám végig kell öket nézegetni.

###guild.e**###

ez a céhhekkel kapcsolatos dolgokat tartalmazza.

###icon.e**###

Nos mikor kicsomagoltuk a source mappába találjuk a az icon mappát és amikor itemmel rakunk be akkor általában mellékelnek icon fájlokat is amit
amiket ebben a mappába kell betenned ahogy az ottani leírás mutatja. szokásosan vissza csomagolod.

###item.e**###

kicsomagoljuk és source\ ymir work\ item és itt találunk sok-sok fájlt ami bele akartok tenni utmutatást általában adnak hozzá a szerint járjunk el.
ha uj dolgokat rakunk be ISMÉTLEM: a Npc_pack.xml fájlban be kell egyesével írogatni hogy becsomagolja.
[nézzetek körül benne hogy tudjátok mik vannak benne és hol.

###locale_hu###

csomagoljuk ki source\locale\hu mappába lépjünk.
ebben:
-a hátterek(login, select)
-"magyarosítás"
-gm jel
-item-mob proto
-és még sorolhatnám.
-item list

###na kezdjünk bele:

effect-> gm jel
icon-> ebben semmi extra ezt nem érdemes birizgálni
map-> ezt sem szokták modosítani
amit viszont itt modosítani szoktak az
az az item-mob proto,item list ,(locale_game-interface-->az optok szövegek minden itt vanbenne,vagy magyarul vagy angolul vagy németül..)
( OK
LOGIN_SELECT_TITLE ha a locale_interface-ben erre rákerestek a szerver választó menüben lévő felső írásba szoktátok látni hogy :kliens By:hakoroki,Szervert Választ stb=))
(a locale_game -> ebben szokott lenni a rang példálul...(lovagias))
[HA egyedi dumákat akartok bele akkor viszont sokat kell dolgozni=)]
ha meg tudjátok nézni a dds fájlokat meg a tga fájlokat, akkor látjátok mik vannak bennük.

###nos most már jön a durvább rész.

### az item-mob proto modosítását amikor majd fogjátok, leírást is adnak hozzá!!!

hu\ui mappa:

a .SUB fájlokban a kép méretet találod meg.. általában 1024x768 as méretet használjatok!!!!
a .py fájlok a bizonyos ablak elrendezésért felelnek.
például ha elcsuszik a játékban az alsó "tálca" például a a képernyő közepére felcsuszik akkor
meg kell nyitnunk a taskbar.py :
meg kell keresni ezt a sort:

## Board
{
"name" : "Base_Board_01",
"type" : "expanded_image",

"x" : 263,####### ez pedig az x ez normálisan megy ha nőveled jobbra, ha csökkented, akkor balra
"y" : -10,######ez az y kordináta ha minuszba van akkor felfele,ha +ba akkor lefele megy.. általábban 0 szokott ez lenni.

"rect" : (0.0, 0.0, float(SCREEN_WIDTH - 263 - 256) / 256.0, 0.0),

"image" : "d:/ymir work/ui/pattern/TaskBar_Base.tga"
},

### és általábban ha lecsúsznak akkor csak a koordinátákat kell át írni és máris a heylre megy.

remélem többinél nem kell ugyan igy elmagyaráznom
lényeg:
ha valami elcsuszik akkor a bizonyos ablak fázis nevét keresétek meg itt és nézzétek meg a koordinátákat.

### ebben ennyi volta lényeg..

###Monster1-2.e**###

ezekben a szörnyek találhatók: ha zombi szörnyeket raktok be az utmutatás szerint járjatok el..

###Npc1-2.e**###

ezekben pedig a Npc kinézetek vannak. (általábban nem szokták alakítgatni=))

###PC1-2.e**###

nos amikor kicsomagoljuk ha jól emlékszem a c:\fr\source\ymir work\pc (ha jól emlékszem de nem biztos...)
általábban ez tartalmazza az itemek lényeges részeit utmutatást általábban adnak hova kell betenni őket.
szokásosan vissza csomagolod és egyéb.

###kicsit ugrok.

###Terrain.e**###

ez a mappok, kövek szineiért és kinézetéért felelős
ezt általábban tetszés szerint alakitod..

###tree.e**###

érthető: tree =Fa

###uiloadnig.e**###

ez a betöltő képernyőkért felelős. Kicserélhetitek tetszés szerint(persze a neveket ne modósítsátok.. csak irjátok felül a régieket.)

###uiscript.e**###

ez nem lényeges dolog..

###Zone.e**###

ez majdnem meg egyezik a terrainnal csak ez kicsit fontossabb eleme,ha jól emlékszem ez tartja egyben a játékot(vagyis hogy hol van domb hol van viz és egyébb dolog=)

### season1-3.e** ###

ezek a lovak és egyébb texturákat tartalmazza.

###property.e**###

ez semmi fontosan tem tartalmaz csak pár alap dolgot..### ezt nem szokták modosítani

### nos a leg jobb és egyben leg fontosabb rész:

### A ROOT.e** ###

amint meg nyitottuk a source mappába csomagolta ki.
itt sok fontos beállítást láthatunk:
-szin beállítás
-szerver ip,név
-ablak név
és még sok érdekes dolog

van benne egy item-mob 936_proto vagy ilyesmi.
van 8db msm fájl.
-ez a karakter választásnál a kinézetett adja meg..
-van még pár txt, ezeket nem szokták állítgatni.
és van nagyon sok .Py fájl.
akkor hát fogjunk hozzá
## most mondom: nem mindegyiket kell szerkezteni. amiket leírok csak azokat szerkesszétek,mivel ha valamit "elrontunk"
akkor nem fog elindulni a kliens, hibát fog kiírni,és a syserr ben láthatjuk a hiba okát.
-colorinfo.py:
a szín beállítás

-locale.py:
keressük meg ezt a sort:
"
mport app
import constInfo

MAP_TREE2 = "MAP_TREE2"

APP_TITLE = "Word of Magic 2"### ez itt az ablak tetején lévő név,és a tálcán mutatott név.

BLEND_POTION_NO_TIME = "BLEND_POTION_NO_TIME"
BLEND_POTION_NO_INFO = "BLEND_POTION_NO_INFO"
"
musicinfo.py:
zene beállítása..
első pár sorban vannak a fájl nevek..(BGM.e** ban lévő zene nevekre vonatkozik.)

és az egyik legfontosabb:

serverinfo.py:

"
import os
import app
import locale
import debugInfo

CHINA_PORT = 50000

def BuildServerList(orderList):
retMarkAddrDict = {}
retAuthAddrDict = {}
retRegion0 = {}

ridx = 1
for region, auth, mark, channels in orderList:
cidx = 1
channelDict = {}
for channel in channels:
key = ridx * 10 + cidx
channel["key"] = key
channelDict[cidx] = channel
cidx += 1

region["channel"] = channelDict

retRegion0[ridx] = region
retAuthAddrDict[ridx] = auth
retMarkAddrDict[ridx*10] = mark
ridx += 1

return retRegion0, retAuthAddrDict, retMarkAddrDict

app.ServerName = None

if locale.IsEUROPE():
info = {
'MARKADDR': {
10: {
'tcp_port': 13000, 'ip': 'szerver ip(ha hamachis akkor 100ra végződöen)', 'symbol_path': '10', 'mark': '10.tga'
}
},
'GAMEADDR': {
0: {
1: {
'name': 'ghgfhgf', #szerver név
'channel': #CH-k
{
1: {
'state': '...', 'name': 'CH1 ', 'key': 11, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13000, 'udp_port': 13000
}, 2: {
'state': '...', 'name': 'CH2 ', 'key': 12, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13001, 'udp_port': 13001
}, 3: {
'state': '...', 'name': 'CH3 ', 'key': 13, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13002, 'udp_port': 13002
}, 4: {
'state': '...', 'name': 'CH4 ', 'key': 14, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13003, 'udp_port': 13003
}
}
},
} }, 'NAME': { 0: 'GERMANY' }, 'AUTHADDR': { 0: {
1: {
'ip': 'szerver ip', 'port': 11002 #Be lépési port
}
} }
}

STATE_NONE = "..."

STATE_DICT = {
0 : "...",
1 : "NORMAL",
2 : "BUSY",
3 : "FULL"
}

REGION_NAME_DICT = info["NAME"]
REGION_AUTH_SERVER_DICT = info["AUTHADDR"]
REGION_DICT = info["GAMEADDR"]
MARKADDR_DICT = info["MARKADDR"]
"
szerver ip pl ha hamachis akkor 5.7.66.123--> 5.7.66.100 igy..

KB ENNYI lenne a pack fájljainak szerkeztése =)

a rootot is vissza csomagoljuk és kész a PACK mappa

The End!

http://metin2hungary.net/index.php/topic,132053.0.html

ÉN SEGÍTENI EBBEN NEM TUDOK! UI end.


By Bajnok TheRapiKing

Jó töltögetés nézegetést kivánók By Bajnok

 
Fórum » Test category » Metin2 Új cuccok 2010-2011 » Kliens Szerkesztés/készités (Kliens Szerkesztés/készités)
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés: