BajnokMan | Dátum: Hétfő, 2012-05-14, 2.47.37 | Üzenet # 1 |
Admin
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 318
Hírnév: 6
Helyzet: Offline
| Üdvözlök minden lelkes Kliens Készítőt.
a kliensünkben találunk sok mindent.:
### persze attol függ melyik klienst nézzük
általában : -BGM -lib -mark -miles -pack -(vagy még egyébb dolgok.) -sok dll -általábban 1 db metin2.bin-fájl -egy config.exe(ha ez nincs nem nagybaj,csak akkor mindig fapadosan kell beállítani). -és még tényleg pár fontos fájl.
###BGM
Az ebben található Mp3 formátumú fájlokat a játékban is tudjátok halgatni szóval ha ebbe beraktok egy számot ami Mp3 formátumú azt a játékban kitudjátok választani és tudjátok halgatni. -(ezeket általábban nem szokták alakítgatni.)
###LIB,MARK,MILES
ezeket se szokták nagyon piszkálni.. de ha akarjátok hajrá xD
###PACK
na.. ez a játék megtestesítője.(nem a lelke) ebben találtok sok-sok eix,epk fájlt(max ha olyan klienst szedtál le ahol más a neve pl: mos,som) az epk fájlok szoktak általábban a nagyobbak lenni kivéve 1-2-nél pl a Psyco itt az eix szokott a nagyobb lenni az epk és eix fájlok egyaránt kellenek!!! ###nos szedjük le az FR csomagolót.
### azért még azt ide írnám hogy melyik fájlokat nem szoktuk alakítgatni:
-index -Indoor és egyébb verziói -outdorr és egyébb variációi -(patcher fájlokat se) -Textureset -Sound1-2 - a többi fájlra kitérek egyesével.
#######
Ez fog nekünk kelleni, hogy kicsomagoljuk az epk,eix fájlokat.(mostantól igy fogom jelezni az epk,eix fájlokat: e**) Mivel sokan nem vagytok tisztában a használatával(ez a kezdőknek szól) a mappában van egy: m2.exe,NPC_ex.xml,NPC_pack.xml vagy mik.. az NPC_ex el kicsomagolod a másikkal be. van egy Source mappa, ide helyezi a kicsomagolt fájlokat a kicsomagolandó fájlokat NPC.e** kell át írni...(vagyis NPC.epk,NPC.eix)//mellékesen nem én találtam ezt ki=) más érdeme=) EZT JEGYEZÉTEK MEG: SOSE KEVERJÜK ÖSSZE AZ EPK,EIX FÁJLOKAT!!! nos akkor nyissuk meg a kliensünk mappájában lévő pack mappát: látunk sok-sok fájlt: ##kezdjük az elsővel
###BGM.e**###
másoljuk be a két e** fájlt a c:\FR\ nevezzük át mind kettőt NPC-re, társítsuk az NPC_ex.xml fájlt a m2.exéhez, és indítsuk el a NPC_ex.xml fájlt ki ad egy dosos ablakot és ha a végén látni fogsz mikor kicsomagolta egy xml erro blablabla szöveget mennyünk a surce mappába ott látunk egy bgm mappát nyissuk meg és ebben látunk pár mp3 formátumú zenét ezek a karakter választásnál,a loginnál és a kezdő zenét jelentik. a fájl neveket ne modosítsuk.. csak írjuk felül öket (amire ki akarjuk azokkal írassátok fölül a régieket.) és már is csomagolhatjuk vissza most az NPC_pack.xml fájlt társítsuk a m2.exéhez most indítsuk el a NPC_pack.xml-t most ha minden igaz ugyan olyan üzenetes dos ablakot kell beadnia mint amivel kicsomagoltuk. (ez a csomagolo NPC.e** ba csomagolja be a fájlokat:ebben az esetben vissza írjuk eredeti nevükre:BGM.e**) vissza helyezük a pack mappánkba és letudjuk ellenörizni, hogy a login ablaknál valóban-e azt a zenét játsza amit beraktunk.
###Effect.e**###
nos nem írom le még egyszer csomagoljuk ki az effect.e** fájlokat lépjünk be a c:\fr\source\ymir work\effect mappába itt látunk több almappát ehez általábban ha csinosítgatni szeretnénk a szerverünkket(csillogás stb.) akkor amit letöltöttünk általábban adnak utmutatót hogy hova kell betenni és mitkell vele csinálni.
## lehet töbször elő fog fordulni hogy uj fájlokat raktok be és nem írtok semmit se fölül ## ilyenkor manuálisan kell beírni a NPC_pack.xml fájlba hogy azt is csomagolja be.(jegyzettömbbel megnyitod.)
ha meg vagyunk ezzel is csomagoljuk vissza és tegyük vissza a kliensünkbe.
###ETC.e**###
Csomagoljuk ki és lépjünk be a C:\fr\source\ymir Work mappába environment: ebben az égen látható dolgok vannak(felhők, hold stb.) special: ebben a speciállis dolgok:víz,láva,hópehely. !ui:##ez sok fontosat tartalmaz: ebben a kliens bizonyos játék felületét adják. ebben lehet modósítani amit akarsz,de NEM ÉSZ NÉLKÜL!! ebben van az élet szint jelsző a skill tálca a kis mapp és még sorolhatnám végig kell öket nézegetni.
###guild.e**###
ez a céhhekkel kapcsolatos dolgokat tartalmazza.
###icon.e**###
Nos mikor kicsomagoltuk a source mappába találjuk a az icon mappát és amikor itemmel rakunk be akkor általában mellékelnek icon fájlokat is amit amiket ebben a mappába kell betenned ahogy az ottani leírás mutatja. szokásosan vissza csomagolod.
###item.e**###
kicsomagoljuk és source\ ymir work\ item és itt találunk sok-sok fájlt ami bele akartok tenni utmutatást általában adnak hozzá a szerint járjunk el. ha uj dolgokat rakunk be ISMÉTLEM: a Npc_pack.xml fájlban be kell egyesével írogatni hogy becsomagolja. [nézzetek körül benne hogy tudjátok mik vannak benne és hol.
###locale_hu###
csomagoljuk ki source\locale\hu mappába lépjünk. ebben: -a hátterek(login, select) -"magyarosítás" -gm jel -item-mob proto -és még sorolhatnám. -item list
###na kezdjünk bele:
effect-> gm jel icon-> ebben semmi extra ezt nem érdemes birizgálni map-> ezt sem szokták modosítani amit viszont itt modosítani szoktak az az az item-mob proto,item list ,(locale_game-interface-->az optok szövegek minden itt vanbenne,vagy magyarul vagy angolul vagy németül..) ( OK LOGIN_SELECT_TITLE ha a locale_interface-ben erre rákerestek a szerver választó menüben lévő felső írásba szoktátok látni hogy :kliens By:hakoroki,Szervert Választ stb=)) (a locale_game -> ebben szokott lenni a rang példálul...(lovagias)) [HA egyedi dumákat akartok bele akkor viszont sokat kell dolgozni=)] ha meg tudjátok nézni a dds fájlokat meg a tga fájlokat, akkor látjátok mik vannak bennük.
###nos most már jön a durvább rész.
### az item-mob proto modosítását amikor majd fogjátok, leírást is adnak hozzá!!!
hu\ui mappa:
a .SUB fájlokban a kép méretet találod meg.. általában 1024x768 as méretet használjatok!!!! a .py fájlok a bizonyos ablak elrendezésért felelnek. például ha elcsuszik a játékban az alsó "tálca" például a a képernyő közepére felcsuszik akkor meg kell nyitnunk a taskbar.py : meg kell keresni ezt a sort:
## Board { "name" : "Base_Board_01", "type" : "expanded_image",
"x" : 263,####### ez pedig az x ez normálisan megy ha nőveled jobbra, ha csökkented, akkor balra "y" : -10,######ez az y kordináta ha minuszba van akkor felfele,ha +ba akkor lefele megy.. általábban 0 szokott ez lenni.
"rect" : (0.0, 0.0, float(SCREEN_WIDTH - 263 - 256) / 256.0, 0.0),
"image" : "d:/ymir work/ui/pattern/TaskBar_Base.tga" },
### és általábban ha lecsúsznak akkor csak a koordinátákat kell át írni és máris a heylre megy.
remélem többinél nem kell ugyan igy elmagyaráznom lényeg: ha valami elcsuszik akkor a bizonyos ablak fázis nevét keresétek meg itt és nézzétek meg a koordinátákat.
### ebben ennyi volta lényeg..
###Monster1-2.e**###
ezekben a szörnyek találhatók: ha zombi szörnyeket raktok be az utmutatás szerint járjatok el..
###Npc1-2.e**###
ezekben pedig a Npc kinézetek vannak. (általábban nem szokták alakítgatni=))
###PC1-2.e**###
nos amikor kicsomagoljuk ha jól emlékszem a c:\fr\source\ymir work\pc (ha jól emlékszem de nem biztos...) általábban ez tartalmazza az itemek lényeges részeit utmutatást általábban adnak hova kell betenni őket. szokásosan vissza csomagolod és egyéb.
###kicsit ugrok.
###Terrain.e**###
ez a mappok, kövek szineiért és kinézetéért felelős ezt általábban tetszés szerint alakitod..
###tree.e**###
érthető: tree =Fa
###uiloadnig.e**###
ez a betöltő képernyőkért felelős. Kicserélhetitek tetszés szerint(persze a neveket ne modósítsátok.. csak irjátok felül a régieket.)
###uiscript.e**###
ez nem lényeges dolog..
###Zone.e**###
ez majdnem meg egyezik a terrainnal csak ez kicsit fontossabb eleme,ha jól emlékszem ez tartja egyben a játékot(vagyis hogy hol van domb hol van viz és egyébb dolog=)
### season1-3.e** ###
ezek a lovak és egyébb texturákat tartalmazza.
###property.e**###
ez semmi fontosan tem tartalmaz csak pár alap dolgot..### ezt nem szokták modosítani
### nos a leg jobb és egyben leg fontosabb rész:
### A ROOT.e** ###
amint meg nyitottuk a source mappába csomagolta ki. itt sok fontos beállítást láthatunk: -szin beállítás -szerver ip,név -ablak név és még sok érdekes dolog
van benne egy item-mob 936_proto vagy ilyesmi. van 8db msm fájl. -ez a karakter választásnál a kinézetett adja meg.. -van még pár txt, ezeket nem szokták állítgatni. és van nagyon sok .Py fájl. akkor hát fogjunk hozzá ## most mondom: nem mindegyiket kell szerkezteni. amiket leírok csak azokat szerkesszétek,mivel ha valamit "elrontunk" akkor nem fog elindulni a kliens, hibát fog kiírni,és a syserr ben láthatjuk a hiba okát. -colorinfo.py: a szín beállítás
-locale.py: keressük meg ezt a sort: " mport app import constInfo
MAP_TREE2 = "MAP_TREE2"
APP_TITLE = "Word of Magic 2"### ez itt az ablak tetején lévő név,és a tálcán mutatott név.
BLEND_POTION_NO_TIME = "BLEND_POTION_NO_TIME" BLEND_POTION_NO_INFO = "BLEND_POTION_NO_INFO" " musicinfo.py: zene beállítása.. első pár sorban vannak a fájl nevek..(BGM.e** ban lévő zene nevekre vonatkozik.)
és az egyik legfontosabb:
serverinfo.py:
" import os import app import locale import debugInfo
CHINA_PORT = 50000
def BuildServerList(orderList): retMarkAddrDict = {} retAuthAddrDict = {} retRegion0 = {}
ridx = 1 for region, auth, mark, channels in orderList: cidx = 1 channelDict = {} for channel in channels: key = ridx * 10 + cidx channel["key"] = key channelDict[cidx] = channel cidx += 1
region["channel"] = channelDict
retRegion0[ridx] = region retAuthAddrDict[ridx] = auth retMarkAddrDict[ridx*10] = mark ridx += 1
return retRegion0, retAuthAddrDict, retMarkAddrDict
app.ServerName = None
if locale.IsEUROPE(): info = { 'MARKADDR': { 10: { 'tcp_port': 13000, 'ip': 'szerver ip(ha hamachis akkor 100ra végződöen)', 'symbol_path': '10', 'mark': '10.tga' } }, 'GAMEADDR': { 0: { 1: { 'name': 'ghgfhgf', #szerver név 'channel': #CH-k { 1: { 'state': '...', 'name': 'CH1 ', 'key': 11, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13000, 'udp_port': 13000 }, 2: { 'state': '...', 'name': 'CH2 ', 'key': 12, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13001, 'udp_port': 13001 }, 3: { 'state': '...', 'name': 'CH3 ', 'key': 13, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13002, 'udp_port': 13002 }, 4: { 'state': '...', 'name': 'CH4 ', 'key': 14, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13003, 'udp_port': 13003 } } }, } }, 'NAME': { 0: 'GERMANY' }, 'AUTHADDR': { 0: { 1: { 'ip': 'szerver ip', 'port': 11002 #Be lépési port } } } }
STATE_NONE = "..."
STATE_DICT = { 0 : "...", 1 : "NORMAL", 2 : "BUSY", 3 : "FULL" }
REGION_NAME_DICT = info["NAME"] REGION_AUTH_SERVER_DICT = info["AUTHADDR"] REGION_DICT = info["GAMEADDR"] MARKADDR_DICT = info["MARKADDR"] " szerver ip pl ha hamachis akkor 5.7.66.123--> 5.7.66.100 igy..
KB ENNYI lenne a pack fájljainak szerkeztése =)
a rootot is vissza csomagoljuk és kész a PACK mappa
The End!
http://metin2hungary.net/index.php/topic,132053.0.html
ÉN SEGÍTENI EBBEN NEM TUDOK! UI end.
By Bajnok TheRapiKing Jó töltögetés nézegetést kivánók By Bajnok
|
|
| |